KIENTAL

Ráno je hnusně, proto se odkládá výjezd do Zermattu a nastupuje náhradní program s odjezdem v 7.45. Přes Spiez a Reichenbach vjedeme do údolí Kiental, kde v místě zvaném Tschingl (1000 m) vystupujeme. Naštěstí neprší a tak vystupujeme po cestách i po silnici údolím přes chaty Griesalp (1407 m) a Bürgli (1611 m) na salaš Gamchi (1672 m), kde jsme něco po poledni. Na salaši si někteří gurmáni dávají sýr od kolem nás se pasoucích koz a krav.

Chvíli na to, o půl jedné zahajuje skupinka vytrvalých výstup k ledovci Gamchigletscher. Cesta vede pod skalní stěnou, odkud padá pár menších vodopádů. Není bohužel vyhnutí, někdo to řeší deštníkem, někdo zatne zuby a běží. Mně se kvůli pár kapkám nechce tasit deštník, ještě by mohl zmoknout. Nejsu přece princezna. Zato jsem durch. Když se po hodině dostaneme k ledovci (cca 2100 m), není nic vidět. Viditelnost slabá, zato je celkem chladno. Trochu zklamaně se vracíme stejnou cestou. Autobus startuje na cestu do campu v 15.45. Pivo došlo. Řidič je vůl.