GROSSER KINIGAT

Další náročnou túru, tentokrát v Karnských Alpách, zahajujeme už v 7.00 ospalým odjezdem autobusu. Jedeme údolím Pustertal směrem na Toblach a v Tassenbachu odbočujeme doleva do předlouhého údolí Lesachtal. U sportovního areálu u městečka Kartitsch (1350 m) vystupujeme a ve čtvrt na devět vyrážíme na túru. Cesta vede lehce stoupajícím terénem v údolí Winkler Tal až ke skalnímu prahu, vysokému kolem 400 m, který lze překonat po staré vojenské cestě. Asi nejsem zrovna ve formě, funím jako hroch a leje ze mě jak z konve. Pravidelným tempem tuto překážku ovšem překonávám. Za tímto prahem je krásná travnatá rovinka (obr.1 - 1980 m), jak fotbalové hřiště. Za ní se terén opět zvedá a tak něco po čtvrt na jedenáct přicházím s Priskou na chatu Obstansersee Hütte (obr.2 - 2304 m). Zdolat 950 výškových metrů za 2 hodiny, to chce oslavit a to nejlépe místní specialitou, mísou čerstvého jogurtu s extra kousky ovoce (ATS 40,-), který je vyrobený z mléka od krav pasoucích se okolo chaty. Je opravdu dobrý. Ale pro jistotu ho zalévám šnapsem (ATS 32,-).

Idylka netrvá dlouho. Za půl hodiny skupina "A" opouští útulnou chatrč a odchází do mrazivého větru. Navštívíme symbolický hřbitov rakouských vojáků (většinou s maďarskými jmény), kteří zde zahynuli během těžkých bojů za světové války. Poté co vystoupáme na hřeben, musíme bojovat taky. S prudkým a studeným větrem a mlhou. Na první ze dvou vrcholů naší hřebenovky po rakousko-italské hranici, Pfannspitze (2678 m - obr.3) přicházíme v poledne.

Dlouho se nezdržíme, vítr je opravdu nepříliš příjemný. Následuje sestup po hřebeni, kde jsou stále vidět okopy a střílny. Po občerstvení v závětří a obejití vrcholu Kleiner Kinigat nastupujeme na malou ferratku. V lámavém vápenci rychle překonáme několik lan a nahoře se přes suťovisko a sněhové pole (obr.4) dostáváme něco před druhou na vrchol Grosser Kinigat (2689 m - obr.5). Fouká vítr a viditelnost taky nic moc. V dáli se pokoušíme hádat některé skupiny Dolomit. Zapíšeme se do vrcholové knihy a pomalu sestupujeme dolu.

Zpočátku po další větvi zmíněné ferratky a potom obrovským ale krásným suťoviskem do sedla Filmoor Sattel (2453 m - obr.6,7) a pak k chatě Filmoorhütte (2350 m - obr.8).

Tam přečkáme krátký deštík a sestupujeme údolím Schöntal. Malebné údolí dělá svému jménu čest. Bohužel ve spodní části začíná pršet a déšť se zakrátko změní v prudkou bouřku. Nikde žádný úkryt, tak nám nezbývá než pokračovat. K autobusu přicházíme v 17.00 zcela durch. Bohužel je škaredě i nadále, takže v campu nechce nic uschnout.