KREUZSPITZE

Dnes vstáváme již v 6.00, protože nás čeká náročná túra. Odjíždíme opět do Ventu , kde jsme po osmé hodině. Nejsilnější skupina se vydává rychlým tempem na vrchol Similaun (obr.1 - 3599 m), který tvoří hranici mezi Rakouskem a Itálií. A nedaleko od Similaun Hütte našli nedávno známého Ötziho (obr.8,9).

Mě ale ze včerejší túry dost bolí koleno a tak jdu s jinou skupinou pod vedením Emana na Krezuspitze, která není o moc nižší, ale zato je blíž. V závěsu za hlavní skupinou přicházíme údolím na chatu Martin-Busch-Hütte (obr.2 - 2501 m) a v jedenáct po krátkém odpočinku vyrážíme na vrchol, který je o kilometr výš. Naštěstí je krásné počasí, perfektní viditelnost. Za necelé 3 hodiny jsme na vrcholu Kreuzspitze (obr.4 - 3455 m). Závěr výstupu je docela namáhavý (obr.3), ke konci už mám dost, ale vrchol stojí za to!

Je fantastický rozhled na všechny strany. Vidíme Gruppo di Ortlés, kde jsme byli vloni, vidíme i do Švýcarska stejně jako na druhou stranu na Vysoké Taury. Tam pojedu hned následující týden. Přes údolí se před námi tyčí majestátní Wildspitze (obr.8). A navíc jsem rozchodil koleno, které mě již nebolí. Po svačině se o půl třetí vydáváme dolů, po cestě si 'zalyžujeme' na pohorách a na chatě jsme za dvě hodiny. Dávám si jedno točený, jen zasyčí. Vydáváme se již individuálně do Ventu, cestou nás dochází vrcholová skupina ze Similaunu. Z Ventu odjíždíme v šest večer.