MONTE CERVINO

Tentokrát startujeme již v 7.00, protože cesta přes Aostu a Châtillon do údolí Valtournenche a na jeho konec do městečka Cervinia (2006 m) trvá skoro dvě hodiny. V devět tedy opouštíme autobus na parkovišti před městem (obr.1), nad kterým ční Matterhorn, zde známý spíše pod názvem Monte Cervino (obr.1,2 - 4476 m).

Z Cervinie popojedeme lanovkou za 5000,- lir na Plan Maison (obr.3 - 2548 m) a pak už pěšky nahoru měsíční krajinou mezi buldozery pro úpravu sjezdovek až na chatu Theodul-Hütte (3317 m), která leží přímo na italsko-švýcarské hranici, ovšem nyní je v přestavbě. Jako poslední tam přicházíme s Martou o půl druhé. Pohled na bílou čepici Breithornu (obr.4 - 4169 m) a tmavou špici Kleine Matterhornu, kde jsem předloni zažil jeden z nejpůsobivějších výstupů, je z této strany sice nezvyklý, ale o to zajímavější. Po krátké přestávce pokračujeme dál.

Z chaty nejdřív kousek sestoupíme do sedýlka abychom se mohli začít drápat po sněhu k dnešnímu cíli, vrcholu Testa Grigia (obr.8 - 3480 m), na kterém se velice esteticky vypíná chata. Cesta po ledovci vedle sjezdovky (obr.10) netrvá moc dlouho. Na chatě si posedíme na terásce u čaje a grappy a poté sjedeme lanovkou za 4000,- lir do mezistanice Cime Bianche (2812 m), ze které pak sestupujeme do Cervinie. Po krátké prohlídce městečka v pět odpoledne odjíždíme. Počasí se opravdu horší, cestou začíná trochu pršet.